11o1o3

2011, ja ett nytt år, och nya möjligheter som alla säger.
Hmm. . vad skulle det vara ?
Jag har extrem beslutsångest vad gäller skola nu också :/
Har ju alltid, så länge jag kan minnas, sagt att jag ska bli barnsjuksköterska, och ja, det vill jag fortfarande, men så satt jag här en dag och då slog det mig som en blixt från himelen att jag vela bli mäklare, HA, snacka om att inrikta sig på nå helt nytt.
Det är en utbilldning på 3 år, det som suger är att jag måste plugga upp matte C, suck.
Jag som verkligen hatar matematik.
Syrran sa i och för sig att dom flesta säger att MaB är svårast, och har man klarat den så klarar man oftas MaC,men va fasiken, jag vill inte det.
Barnsjuksköterska är ju en utbildning på 3 år, praktik och sen 1,5 år till.
Helt klart värt alla år eftersom det är något jag VERKLGEN vill.
Skulle bara vara skoj att testa nå helt nytt.
Sen var nästa problem att jag inte kan bestämma utbildningsmetod.
Skola eller distans?
Tror ju det förstnämda är bäst metod om man har svårt att plugga på egen hand så att säga, men det sistnämnda är bäst om man vill ha lite mer frihet, kanske försöka jobba lite mer och så samtidigt.
SKIT SVÅRT JU !!!!
Aja jag har några månader på mig att bestämma.
Ska boka ett möte med en studievägledar och rådfråga lite där :)

Har gått och blivit sjuk nu också.
Först Tessan, sen pappa och nu jag.
Vi kör i omgångar, smittar runt istället för att vara sjuk samtidigt hehe
Hoppas jag hinner kurera mig någorlunda innan jobb på onsdag.
Annars är det väl bara att bita ihop :)

Har inge annat skoj att berätta (för det innan var ju så himla skoj haha).
Ska njuta av lite te och underbar musik nu, bli frisk :)
Ses och hörs ^^,

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback