Försvara ?

Jag blir fullkomligt tokig nu...
Har suttit och tänkt länge på den nya serien 'advokaterna' som ska börja.
I deras reklam är den en kille som säger, jag citerar:

'även fast man har våldtagit ett barn lär man få en chans att försvara det'

Vadå försvara??
Vad finns det att säga om en sådan sak?
"jag gjorde det för jag trodde hon/han vela" eller vad?
Kommer aldrig någonsin förstå mig på det.
Kommer aldrig heller förstå hur man kan bli advokat.
Eller jo, i dom goda fallen, men tänk att tala framför en jury, övertala dom att denne person ska få gå fri oavsett om det gäller våldtäkt eller grov misshandel.

Pappa min fick ett meddelnade för ett tag sen där det stod:
I Sverige ska man vara förlåtande mot en våldtäksman, misshandlare mm mm osv
Men skriver man fel i deklarationspapprerna eller parkerar fel, då är man kriminell.
Välkommen till Sverige 2oo9.
Srämmer så jävla bra.

Låt säga att någon mördar, man utreder denne person och kommer fram till att hon/han är Psykiskt sjuk och döms då till 2 års psykisk vårs.
Medans en icke sjuk mördare kanske döms till livstid.
Då tycker jag att den psykisk sjuke som då anses vara frisk efter 2 år ska få fortsätta att avtjäna sitt straff i fängelse.
Eller har jag fel???!!!

Det är en sjuk (orättvis) värld vi lever i . . .

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback