1oo511

Åh vilken härlig dag :)
Klev upp 1o:oo och bara mööös, tog ett bad och fixade till mig lite sen åkte jag till mamsen.
Där blev det kaffe och sen en underbart god middag.
Flärrefirre, vitlökskroketter, sallad och goda såser :)
Finfin middag på en tisdag hihi
Efter maten åkte jag och älskade siss hem till världens gulligaste Frida :)
Fy fyktansvärt va lång bort Bergby ligger, usch för att bo där haha
Fast det var mysigt.
Åkte därifrån strax efter nio, skjutsade hem Tessan och sen hem.
Så nu väntar ett inspelat DH och CT, sweeeeeeeeeeeeeeeet hihi

Natten var mindre rolig :/
Vaknade o3:oo, insulinkänning, helt galet eftersom jag låg på 9.4 innan jag la mig kl oo:oo.
Aja, låg på 4,2.
Käkade och somnade sedan om.
Kl o8:oo väckte Tingeling mig så då tog jag ett nytt blskr, låg då på 17,3.
Suck, suck, suck.
Tog 4 E extra och sov en stund till.
Sen när jag klev upp kl 1o:oo låg jag på 3,o.
Vadå svängigt blidsocker :O
Jag blir tokig.
Är ju inte så konstigt att kroppen mår som den mår.
Och grejen är den, att jag vet fan inte vad jag gör för fel heller, och inte heller vet jag hur jag ska få det att bli bra?
Jag har haft diabetes i 16 år och vet inte hur jag ska sköta mig eller bete mig, normalt ?!

För givet:
Tar vi verkligen allting på allvar, eller smiter småsakerna förbi?
Dom små sakerna i livet, som man egentligen uppskattar som mest, tar man för givet.
Tanken slog mig idag när jag var hos mammi.
En måltid tillsammans med dom man älskar, trots massa smågnäll, är så underbart och får en att le inombords.
Min lillebror brukar knuffa till mig och sen ge mig en kram, hans sätt att säga: -Jag älskar dig Jessica.
En godnattpuss, samma som alltid, men som betyder mest på hela dagen.
Alla dessa vardagliga saker förgyller våra liv.
Varför tar man allting så lätt?
Varför uppskattar vi inte det som ges istället för att tjata och gnata om sånt vi inte har?
Jag ska helt klart börja uppskatta det jag har, min vardag, mina vänner, min familj, mitt liv och alla småsaker som ges efter vägen, mer, istället för att ta så mycket för givet.
Imorgon kan det ju vara försent. .

"Lev livet som om varje dag vore den sista"

Ses och hörs ^^,

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback