1oo515

Ja då har man kommit hem från 14-21:45 jobb, sköööönt :)
Blir 7-21 imorgon.
Heldagar utan Tingeling känns väldigt lång, men det går.
Hur ska det gå när jag och siss åker utomlands 1 vecka ?! Ouff. .
Och by the way, jag är fruktansvärt ledsen Robban att jag varit slarvig med bloggen.
Ska försöka att inte upprepa detta misstag hehe

Tar väl dagens diskussion/fundering då.
Vänskap:
Jag är en tjej som har fler killkompisar än tjejkompisar.
Trivs super med det.
Jag klickar helt enkelt bättre med killar.
Allt känns så mycket lättare.
Prata, utan massa tjafs, umgås utan massa krångel, ja allt hellt enkelt.
Det betyder inte att jag är intresserad.
Då blir följdfrågan: om jag skaffar kille (förhållande), ska jag då behöva säga upp vänskapen med dom för att min kille inte vill att jag umgås med killar?
Är det meningen, att bara för att man har ett förhållande så ska man inte få ha tjej/killkompisar?
Vad är det egentligen för skillnad?
Det är ju bara vänskap, INGENTING annat. .
Jag är faktiskt en tjej som kan ha killlpmpisar utan att ligga med dom.
Det är nästan svårare för mig att skaffa kille, för oftast blir jag för bra vän med dom.
Jag skulle aldrig acceptera en kille som förbjöd mig att umgås med mina vänner, oavsett om det är killar eller tjejer.
Blev mycket nu kände jag, men på det stora hela undrar jag nog mest, vem är det som säger att jag inte skulle kunna vara otrogen med en tjejkompis som med en killkompis?
Vänska är vänskap, and thats it. .
För mig i alla fall.
Hur och vad tänker du?
(Nu skrev jag i "jag-form", men menar såklart även från en killes synvinkel, för det finns ju även tjejer som inte accepterar att killen har tjejkompisar, blev lättast såhär bara).

"Livet blir berikat av kompisar och vänner
-att människor vill dela sånt man gör och sånt man känner.
Så mycket man får lära, så mycket som blir sagt. . .
så mycket som kan hända i vänkaplig kontakt.
Ja, det ger så mycket glädje att vara fler än en,
att man har nåt gemensamt i nuet. . då. . och sen. .
Att ha just dig till vän ger skäl till tacksamhet.
För du är bra på vänska
-det hoppas jag du vet !"

KILLE SOM TJEJ, vad är skillnaden?

Ses och hörs ^^,

Permalink Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

du har spännande ämnen nästan hela tiden...

en tanke från mig till dig: absolut inte fel att ha vänner med båda könen...men faror kan finnas där... har haft ett antal tjejkompisar...som det har blivit totalt fel med pga att i vissa "stunder" har någon av oss behövt en närhet eller något annat som lett till att vi inte kunnat hållt dom gränser som vi borde gjort....

Du har ju faktiskt ett ganska klart exempel i din närhet...

visst det är inte fel! MEN när två vänner möts i svåra stunder kan det vara svårt att hålla isär vad som är vad...och jag tror att det kan vara den enkla anledningen att det är två olika kön...



sen om du skaffar en kille som reagerar eller funderar så bjud med honom i ditt liv med dina vänner...för klarar man inte det, då kan man ju börja fundera på vad det är för vänskap...



och sen måste det vara ömsesidigt!!

det tror jag kan vara viktigt... En ÖPPENHET är nyckeln till lycka o frihet.. och då blir det en villkorslös kärlek..

Postat av: Anonym

Men inga nya inlägg:(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback