1oo519

Tröttsamma jag. .
Har varken haft lusten eller orken till att blogga de senaste dagarna, mestadels orkeslös.
Har varit kroniskt trött.
Låter som jag dör av att jobba några dagar, men det beror inte på det.
Får bara tröttsjukan emellanåt hehe

Har precis badat av en lerig och nerkladdad med glass hund haha
Min lilla Tingeling var inte alls mysig idag. .
Fast söt är hon ju alltid :)

Ensamstående:
Min mamma är ensamstående med fyra barn.
Herregud säger jag bara.
Nu bor ju inte jag hos henne och om jag nu gjorde det så klarar jag mig själv, och likaså med Tessan.
Men ändå. .
Ensamstående förälder är väl inte direkt drömmen man har när man skaffar barn.
Varför är vi så hårda?
Dom gör ju sitt bästa. .
Nu pratar jag om ALLA ensamstående föräldrar där ute i världen.
Och alla barn som växer upp med en ensamstående förälder.
Det är inte lätt alla gånger.
Man bråkar och kommer inte direkt överens 9 gånger av 10 :/
Men snälla, Give them a break !
Dom försöker uppfostra oss till bra individer, och många gånger kanske det blir fel, men samtidigt, det är ju det som gör oss till oss.
Man lär sig av sina misstag och förhoppningsvis blir det lättare med tiden.
Vad hade vi gjort utan dem?
Vi gnäller över äcklig mat, att vi aldrig får pengar, att vi alltid måste lägga oss när vi har som roligast, Allt verkligen.
Jag kan själv inte komma på något som jag INTE klagat över.
Tragiskt.
Varför inte uppskatta maten som står på bordet varje dag?
Eller taket som finns över huvudet, som denne förälder sliter ihjäl sig för, för att kunna betala?
En varm och mjuk säng?
Kanske man ska se till sig själv och fundera över sitt eget beteende innan man börjar tjata och gnälla på sin förälder.
Eloge till alla ensamstående föräldrar som gör så gott de kan för att få allt att gå runt.
För att ni inte ger upp när allt känns meningslöst.
För att ni gör allt ni gör.
Och sist men absolut inte minst, för att ni finns.




Familj genom allt. .

Ses och hörs ^^,

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback