1oo520

Fy vilken hemsk dag jag haft på jobbet idag. .
Jag är nog mer djurvän än vad jag trodde.
En av våra boende har katt, och helt plötsligt kommer hon inspringandes med en fågelunge i munnen, visst att det är deras grej att fånga smådjur, men när jag såg det så högg det verkligen av smärta i mitt hjärta.
Fick så ont i magen.
Och det värsta av allt var att hon inte dödar, hon bara leker med fåglarna.
Den stackars fågelungen hamnade i chockkoma för fasiken.
Vrldens hål i nacken (mellan vingarna) hade den lilla kraken fått.
Fy, jag började nästa gråta :/
Och inte nog med det, när jag började lugna ner mig efter det, så kommer kattjäveln in med en ny fågel i käften.
Då brann det nästan för mig.
Hade kunnat skjutit henne rakt av på gården.
Skadad var även denna pippi för den blödde, men jag vet ej var.
Ljuger gör jag också, jag är inte sån värst djurvän, jag HATAR verkligen katter.
Har alltid gjort och kommer alltid att göra, och det med basta !!
Ja fy bubblan.

Utöver det har jag haft en underbar dag i solen på mammis balkong :)
Mamma, siss och jag med massa kaffe. . lovely :)

Drömmar:
Har alltid sagt till mig själv att följa mina drömma (bortsett från 10års drömmen om att bli superkänd sångerska) hehe, men blir alltmer tveksam om det är ett måste?
Jag har, så länge jag kan minnas, velat jobba med barn, och håller ju nu på söker skola, funderar alltid varför?
Kan jag inte bara jobba som undersköterska?
Alla säger att utan utbildning kommer man ingen vart, men jag vet ju dom som lyckats ändå.
Visst att det oftast är ett plus om man har utbildningen som krävs, men det kan ju kanske gå ändå.
Eller handlar det bara om tur och kontakter?
Vad vet jag. .
Drömmar är viktiga, oavsett om det handlar om jobb eller fritid och nöjen, så jag står nog fast vid min "följa drömmen tanke" :)

Det du drömmer är lika viktigt som det du gör, sant eller falskt?

Jag drömmer om ett bättre liv, är det att gå över gränsen?
En finare morgondag, en ljusare framtid.
Lycka som uppskattas och motgångar som ger styrka.
Tårar som lättar och hjärtslag som skrattar.
Ett liv som verkligen, till tusen, är värt att leva för.
Finns den perfekta drömmen?

"Inget formar framtiden så som drömmen"

Ses och hörs ^^,

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback